Shelley Hodes

Shelley Hodes

Profile

The influence of opposites and contrasting ideas is a compelling force in my artistic journey. The opposing forces within me are calmed by making work that binds the antithetical and balances otherwise confounding truths. Throughout my life, I find emotional depth most attractive. My craving for a more complete experience and deeper understanding of the world compelled me to go beyond the superficial surface of things. As I explore the precarious balance of the world we currently live in, I force myself to look at the bedlam and then retreat to the comfort and sanctuary of making art around it. I like to sooth the tumult by infusing it with beauty or integrating a solution within the work. Photography has rewarded me with the pleasure and perils of the need for this texture in my life. Through this medium, I can combine beauty, skepticism and hope by creating visual stories that often ask more questions than they answer but ultimately leave me with a better sense of social and philosophical balance.

私の芸術的な旅において、相反するものや対照的な考え方の影響は、非常に強い力となっています。私の中にある相反する力が、対立するものを結びつけ、そうでなければ混乱する真実のバランスを取る作品を作ることで、鎮められるのです。 人生を通して、私は感情的な深みに最も惹かれます。より完全な経験と世界に対するより深い理解への渇望が、私に物事の表層的な表面を超えて探求するよう促しました。 私たちが現在生きている世界の不安定なバランスを探求する中で、私は混沌を見つめることを自分に強制し、その後、それを取り巻く芸術制作の快適さと聖域へと退きます。私は、美しさを吹き込んだり、作品の中に解決策を組み込んだりすることで、騒乱を鎮めることを好みます。 写真を通して、私は人生におけるこの質感の必要性という喜びと危険性を得ることができました。この媒体を通して、私は美しさ、懐疑、希望を組み合わせ、しばしば答えよりも多くの疑問を投げかける視覚的な物語を作り出すことができます。しかし、最終的には、社会的な、そして哲学的なバランスをより良く感じることができるのです。

Exhibitions
・1995 New Works Shelley Hodes Rayko Gallery San Francisco
・1997 Form & Magic: Contemporary Vision with Plastic Camera Photo Central Gallery, Hayward, CA Prize winner
・1997 The Camera Obscured: Foto Circle Gallery Seattle, WA
・1997 Plastic Fantastic: E-3 Gallery New York, NY
・1997 ‘Mirrorage’ debut installation Black Rock Dessert, NV
・1997 Las Vegas Museum of Modern Art: A Tribute to the Arts
・1998    Juried Exhibition of Women’s Photography: New York, NY
・1998    The Art of Burning Man Exhibition: San Francisco Arts Commission Gallery S.F., CA
・1999     Circle of Hearts: Fund raiser Art show. Sold 27 of 27 framed works.
・2000    Water: Sebastopol Center For The Arts. ‘Mirrorage” Award winner.
・2022   Where I Once Stood: Progressive Grounds Cafe, San Francisco, CA
・2023     Morocco: Progressive Grounds Cafe, San Francisco, CA
The Curated Fridge (All Things Being Equal)
・2024    Praxis Gallery (Progress On An Ailing Planet)
Decagon Gallery (Sector 24)
NYC4PA - First Place Award (Poe’s Lament)
More details about the CV here

Projects

I find a strange sense of comfort in distancing myself from the likelihood of the worst-case scenario. Playing witness to the potential remains of a now dead earth that was once verdant and life-giving is both horrific and calming.
In my vision, technically and spiritually evolved humans have long since found their way to a more flourishing world. From that new home they found it compelling and imperative to send back robotic archeologic teams (R.A.T.S.) to explore and report about the distant past on a world where now only the wind breathes.

最悪のシナリオの可能性から自分自身を遠ざけることに、奇妙な安心感を覚えます。かつて緑豊かで生命を与えてくれた地球の、今や死んだ残骸と化してしまった可能性を目撃することは、恐ろしくもあり、また心を落ち着かせるものでもあります。
私のビジョンでは、技術的にも精神的にも進化した人類は、ずっと以前に、より繁栄した世界への道を見つけました。その新しい故郷から、彼らは、今や風だけが息づく世界で、遠い過去を探求し報告するために、ロボット考古学チーム(R.A.T.S.)を送り戻すことが魅力的であり、不可欠であると考えました。

TORANECROCENE
「トラネクロシーン - 滅びた時代の記録」


TORANECROCENE
TORANECROCENE
TORANECROCENE
TORANECROCENE
TORANECROCENE
TORANECROCENE
TORANECROCENE
TORANECROCENE
TORANECROCENE

Feel free to contact us.

Nothing will make us happier than having visitors share their thoughts.

JOIN US